Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6096060500   Relació de la visió i la psicomotricitat amb la lectura i la matemàtica
2018-2019   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   17/10/2018 - 31/10/2018 (15 hores) de 17:00h a 20:00h
   ESC Seu Vella
   c. Cavallers, 42 (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Nou enfocament escolar: relació de la visió i la psicomotricitat amb la lectura i la matemàtica. Formació que pretén vincular l'optometria i l'educació, amb l'objectiu de prevenir i detectar problemes i condicions visuals desfavorables que poden dificultar l'assoliment dels coneixements dels nens i nenes.
  
Objectius   1. Conèixer quines són les habilitats visuals que intervenen en l'aprenentatge de la lectura, l'escriptura i les matemàtiques.
2. Conèixer quina relació existeix entre la visió i la psicomotricitat.
3. Presentar quins són els indicadors per saber si la dificultat d'aprenentatge és una falta de maduresa en el desenvolupament o un trastorn.
4. Capacitar al professorat en la detecció de problemes visuals relacionats amb l'aprenentatge.
5. Aportar les estratègies pedagògiques que cal introduir en l'aula per millorar l'aprenentatge de la lectura, l'escriptura i el càlcul.
  
Continguts   1. Desenvolupament de la visió.
2. Principis bàsics en el desenvolupament evolutiu infantil.
3. Proves de detecció.
4. Fisiologia de la lectura. Requisits i necessitats visuals de la lectura i l'escriptura.
5. Requisits i necessitats per aprendre el concepte del nombre.
  
Formador/a   Araceli García Cardona
  
Avaluació   Transferència:
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.

- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.

- Avaluació positiva de les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
  
Persones  destinatàries   Professorat de l'Escola Cervantes de Lleida
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimecres   17/10/2018   1700   2000 
 Sessió 2   dimecres   24/10/2018   1700   2000 
 Sessió 3   dimecres   31/10/2018   1700   2000 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent