6096060500 |
Relació de la visió i la psicomotricitat amb la lectura i la matemàtica |
2018-2019 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
17/10/2018 - 31/10/2018 (15 hores) de 17:00h a 20:00h |
|
ESC Seu Vella |
|
c. Cavallers, 42 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Nou enfocament escolar: relació de la visió i la psicomotricitat amb la lectura i la matemàtica. Formació que pretén vincular l'optometria i l'educació, amb l'objectiu de prevenir i detectar problemes i condicions visuals desfavorables que poden dificultar l'assoliment dels coneixements dels nens i nenes.
|
| |
Objectius |
1. Conèixer quines són les habilitats visuals que intervenen en l'aprenentatge de la lectura, l'escriptura i les matemàtiques.
2. Conèixer quina relació existeix entre la visió i la psicomotricitat.
3. Presentar quins són els indicadors per saber si la dificultat d'aprenentatge és una falta de maduresa en el desenvolupament o un trastorn.
4. Capacitar al professorat en la detecció de problemes visuals relacionats amb l'aprenentatge.
5. Aportar les estratègies pedagògiques que cal introduir en l'aula per millorar l'aprenentatge de la lectura, l'escriptura i el càlcul.
|
| |
Continguts |
1. Desenvolupament de la visió.
2. Principis bàsics en el desenvolupament evolutiu infantil.
3. Proves de detecció.
4. Fisiologia de la lectura. Requisits i necessitats visuals de la lectura i l'escriptura.
5. Requisits i necessitats per aprendre el concepte del nombre.
|
| |
Formador/a |
Araceli García Cardona
|
| |
Avaluació |
Transferència:
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l'aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques planificades en relació amb l’aprofitament.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de l'Escola Cervantes de Lleida
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
17/10/2018 |
1700 |
2000 |
Sessió 2 |
dimecres |
24/10/2018 |
1700 |
2000 |
Sessió 3 |
dimecres |
31/10/2018 |
1700 |
2000 |
|
| |